W czwartek, 16 października, kilka godzin przed oficjalną Inauguracją Centrum Kongresowego ICE Kraków: International Conferences & Entertainment, odbyło się spotkanie Prezydenta Miasta Krakowa Jacka Majchrowskiego z dziennikarzami. Zwiedzanie budynku zaprojektowanego przez Architektów Krzysztofa Ingardena i Jacka Ewý prowadziła Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, operatora obiektu, Izabela Helbin.

Gmach ICE Kraków w zamyśle architektów ma przypominać topniejącą kostkę lodu, którą symbolizuje logo Centrum, a także skrót ICE (wymawiany jak angielskie słowo oznaczające lód), którego rozwinięcie brzmi: INTERNATIONAL CONFERENCES & ENTERTAINMENT.

Nadzwyczajnym koncertem skrzypka Joshuy Bella, 4 października, Filharmonia Częstochowska zainaugurowała X Jubileuszowy Festiwal Wiolinistyczny im. Bronisława Hubermana.

Od 2012 roku instytucja nosi imię skrzypka pochodzącego z Częstochowy, twórcy filharmonii izraelskiej, Bronisława Hubermana, którego instrument jest obecnie w posiadaniu Joshuy Bella uznawanego za jednego z najwybitniejszych skrzypków naszych czasów. Ten legendarny Stradivarius Gibson ex Huberman z 1713 r., ofiarowany Hubermanowi przez jego mecenasa hrabiego Jana Zamoyskiego, jest zaliczany do najcenniejszych i warty kilka milionów dolarów. Od początku skrzypce Hubermana cieszyły się ogromną popularnością o czym świadczy fakt, że były dwukrotnie kradzione i zostały zwrócone dopiero w 1985 roku. Kilkanaście lat temu przypadkiem trafił na nie Joshua Bell przed koncertem w słynnej londyńskiej Royal Albert Hall. Jak sam przyznaje była to miłość od pierwszego wejrzenia. Artysta od razu zdecydował się zagrać na nich koncert i zakupić skrzypce.

Yulianna Avdeeva Fot. Bartek BarczykPiątkowy (14 marca) koncert abonamentowy Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach uświetniła solistka Yulianna Avdeeva. 28-letnia rosyjska pianistka najważniejszą nagrodę w swoim artystycznym dossier zdobyła w Polsce, wygrywając, w 2010 roku Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Werdykt Jury wzbudził wiele kontrowersji, co po raz kolejny udowodniło, że wyłonienie najlepszego Chopinisty staje się coraz trudniejsze. Zawód współczesnego pianisty wymaga obecnie uniwersalności. Artyści dysponują coraz bogatszym repertuarem obejmującym dzieła różnych epok. Kojarzona z muzyką Fryderyka Chopina, dzięki wygranej na Konkursie Chopinowskim, Yulianna Avdeeva dysponuje szerokim repertuarem obejmującym dzieła od baroku do współczesności. Ciekawym obszarem jej zainteresowań muzycznych jest wykonawstwo na instrumentach z epoki. Na fortepianie Erarda dokonała nagrań Koncertów Fryderyka Chopina dla NIFC w serii Real Chopin. Publiczności znane są także jej interpretacje dzieł polskich kompozytorów, które wykonywała podczas Konkursu w Bydgoszczy. W Krakowie miałam okazję usłyszeć III Koncert fortepianowy C-dur Sergiusza Prokofiewa, który Yulianna Avdeeva wykonała podczas wieczoru inagurującego kolejny sezon artystyczny Filharmonii Krakowskiej (wrzesień 2012). Słuchając interpretacji Prokofiewa miałam wrażenie, że pianistka najlepiej czuje się wykonując swoją rodzimą muzykę.

© 2017 DolceSfogatoMagazine.com. All Rights Reserved. Designed By MARTATELIER.PL